Click pentru a te abona

Povestea Drumului Expres și a Podului suspendat peste Dunăre Tulcea-Brăila, cu documente pe care merită să le vedeți. „Eu spun că așa se scrie istoria iar oamenii trebuie să știe…”

876 Shares

*N.R Vă așteptăm la un dialog liber ! Valabil pentru oamenii politici din județul și municipiul Tulcea care vor să comunice (cu argumente concrete ) cu electoratul. Oamenii au dreptul să știe.

Dobrogeanews Avem niște înregistrări în care personaje importante din peisajul politic românesc ne povestesc cum au primit propunerea președintelui Teodorescu Horia de a îndeplini un vis al tulcenilor, Podul peste Dunăre care să lege Moldova de Delta Dunării, de litoralul românesc, de Europa, cum s-a născut ITI Delta Dunării… dumneavoastră ne-ați spus că aveți tone de documente cu care ați colindat pe la tot felul de uși, că podul trebuie să „meargă” în paralel cu Drumul expres…că istoria se scrie în fiecare zi iar sfânta birocrație face parte din ea, astăzi vă ascultăm pe dvoastră…

Teodorescu Horia M-ați întrebat, mulți oameni de bună credință au înțeles, echipa de la Consiliul Județean cu care am lucrat ani la rândul, care a întocmit teancuri de dosare cu hârtii, sfânta noastră birocrație nu a fost rezolvată de nici un guvern (!) din păcate iar în preajma campaniilor electorale aud tot felul de voci care se întreabă persiflant-retoric ce naiba a făcut Teodorescu ăsta că podul, drumul expres, spitalul cu toate dotările, modernizările și aducerea aeroportului la standardul de funcționare internațională, portul și faleza tulcea, aproape 300 de kilometri de drumuri județene, sala polivalentă din Tulcea  care intră zilele acestea în execuție începând cu demolarea actualei săli care nu mai corespunde regulilor europene, cu riscul să enervez voi spune doar că sala va arăta senzațional, va avea două terenuri și 4400 de locuri, așa deci toate aceste proiecte care sunt deja în diferite stadii de implementare, unele la 90%, și multe altele despre care nu am amintit aici, toate aceste proiecte au devenit realitate în ceva ani despre care aș putea să vă vorbesc dar nu știu dacă interesează pe cineva și vă trag în jos cu audiența…Mai mult, pentru unii dintre concetățeni toate acestea înseamnă „nimic”, un „nimic” strigat politic de adversari, de prieteni nemulțumiți…Dobrogeanews Ne asumăm acest risc și, credeți-mă, cu cât explici mai mult și mai bine lucrurile pe care le faci sau pe care vrei să le faci, te faci mai bine/ușor de înțeles de oamenii care, în mod evident sunt interesați de astfel de istorii, să le zicem…

Teodorescu Horia Ok. Dvoastră-i spuneți Istoria Marilor Proiecte de Infrastructură (!) eu voi spune Povestea Drumului Expres și a Podului suspendat peste Dunăre a început în 2012: primele demersuri pentru Drumul expres Tulcea-Constanța, al cărui contract urmează a fi semnat en fanfare zilele următoare, au început din 2012, cu acțiuni concrete din 2014. A avut un parcurs anevoios, cu extrem de multe solicitări însoțite de documente, explicații, studii, analize, o luptă pe care-am început-o, n-o să credeți, în 2012, după ce am fost ales președinte al Consiliului Județean Tulcea, funcție pentru care am candidat tocmai pentru că mi-am propus să schimb lucrurile și județul Tulcea să intre cu adevărat în Europa și pentru asta aveam nevoie de infrastructură la standarde europene.

Drept pentru care am început diligențele iar în 17.08.2012 am trimis deja adresa cu nr 7060 Ministerului Afacerilor Externe prin care solicitam avizele necesare obiectivelor prevăzute în Strategia de Dezvoltare a Județului Tulcea 2012-2020 cele dintâi fiind Drumul Expres, Podul suspendat peste Dunăre, Aeroportul Internațional Delta Dunării, alte obiective de infrastructură mare. (vezi facsimil 1)

În data de 26 Noiembrie 2012 Guvernul Ponta adopta un Memorandum care viza constituirea grupului care avea să lucreze la înființarea primului Instrument de Investiții Teritoriale Integrat pentru Dezvoltarea Delta Dunării și a tuturor zonelor limitrofe (dupa analiza și dezbaterile organizate de Consiliul Județean Tulcea cu mediul academic, mediul de afaceri și societatea civilă și viza în primul rând DRUMUL EXPRES și PODUL PESTE DUNĂRE  (vezi facsimil 2)

Desigur au urmat alte și alte „tone” de dosare cu adrese, memorii semnate de toți colegii din județele Galați, Brăila, Constanța,Buzău  și explicația necesității absolute a DRUMULUI EXPRES, a acestor obiective de infrastructură mare la care se adăugau consolidarea și modernizarea porturilor Tulcea+Faleză, porturile Sulina, Isaccea, Murighiol, Sarichioi (porturi turistice) care rezolvau o serie de legături rutiere cu mai multe provincii istorice și desăvârșeau o viziune modernă și necesară asupra dezvoltării Județului Tulcea.

În Decembrie 2013 transmiteam deja Ministerului Fondurilor Europene condus atunci de Ministrul Eugen Teodorovici solicitarea de analiză și susținere a implementării și aplicării de măsuri din planul de acțiuni care rezulta din realizarea Strategiei integrate de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării (cu toate localitățile) pe teritoriul județelor Tulcea și Constanța,  obiectiv de importanță deosebită prin unicitatea sa, nu numai pentru România cât și pentru Europa prin Programul Operațional de Asistență Tehnică aflat la dispoziția Ministerului Fondurilor Europene.

Vorbeam deja despre ITI Delta Dunării, instrumentul urma să implementeze o serie de mari proiecte cu finanțare pre-alocată, oportunitatea finanțării proiectelor așteptate de generații întregi de tulceni (și mă refer în primul rând la Podul suspendat peste Dunăre Tulcea-Brăila și la Drumul Expres care urma să lege Moldova de litoral și de restul țării și al Europei, instrumentul prin care urma să aducem mulți bani pentru proiecte într-un județ de multe ori, uitat de autoritățile de la București. Repet, fără să mă plâng: Nu a fost ușor, uneori te lua disperarea…dar, în sfârșit, a meritat chiar dacă acum unii își arogă tot felul de merite pe care nu le-au avut niciodată pentru că nu sunt decât niște diletanți provocatori.

Dobrogeanews Cine sunt aceste persoane:

Teodorescu Horia Nu-mi place să atac oamenii care cred că peste noapte au căpătat ceea ce n-au avut niciodată și urlă de pe la tribune citind texte ticluite de băieți mai deștepți, nu vreau și nu trebuie ca familiile unora sau ale altora să sufere doar pentru că politichia scoate de multe ori tot ce este mai rău într-un om…Aș vrea să revin și să precizez că noi am beneficiat de expertiza Băncii Mondiale care a sprijinit ideia abordării integrate a implementării Strategiei de Dezvoltare pentru Județul Tulcea și o parte a Județului Constanța (cu localitățile limitrofe RBDD).(vezi facsimil 3)

Lucrurile s-au derulat cu suișuri și coborâșuri, am atras de partea noastră foarte mulți oameni care au început să creadă în realitatea realizării acestor proiecte de anvergură și mă refer în primul rând la Podul peste Dunăre Tulcea-Brăila și la Drumul expres dar vă rog să țineți cont de faptul că fiecare proiect are importanța lui, are povestea lui, așadar au început să creadă în realizarea acestor obiective de importanță strategică îndrăznesc să  spun și ne-au susținut până la capăt premierul Victor Ponta, miniștrii transporturilor, premierul Tudose, colegul nostru Eugen Teodorovici atât în calitate de Ministrul al Fondurilor Europene apoi în calitate de Ministru al Finanțelor Publice, reprezentanți ai mediului academic, specialiști, reprezentanți ai mass media și ai societății civile, o bună parte din locuitorii județului Tulcea dar și ai județelor limitrofe. A fost greu, extrem de greu, vă ofer posibilitatea de a face publice o parte dintre dosarele pe care a trebuit să le facem, cu care am fost și am făcut de multe-multe ori antecameră ore, zile de-a rândul pentru că întotdeauna, dar întotdeauna se găsea câte un „gică-contra” care ocupa un fotoliu important….(facsimil documente I, II, III , IV)

Așa-i în viață, cred că ni se întâmplă tuturor când crezi că esti aproape să începi un proiect important trebuie să se opună cineva, să-ți pună piedică, să – ncerce să te îngenuncheze…Secretul este că eu nu mă las bătut, mă ridic de fiecare dată și o iau de la capăt. De aceea acum lucrările la Podul suspendat peste Dunăre sunt într-un stadiu înaintat iar Drumul Expres își urmează cursul de execuție pe tronsoane  și voi explica…dacă îmi veți oferi ocazia cum și de ce. Poate chiar mai mult decât atât dar vă rog să țineți cont de faptul că nici licitațiile, nici rapiditatea derulării procedurilor nu depinde de noi, cei din teritoriu…iar gurile rele, fake-urile de pe rețelele de socializare, clonele unor oameni care n-au curajul să se înfrunte bărbătește, cu nume și prenume, vor continua cu și mai mult aplomb pentru că începe o campanie electorală și s-a dovedit că fake-urile de pe rețelele de socializare fac deliciul celor care reduc totul la câte un like… 

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Îmi place

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com