Pietonii și bicicliștii nu pot tranzita Podul peste Dunăre Brăila-Tulcea. Deschiderea circulației auto pe pod: 6 iulie, începând cu ora 13,00. Fără taxă (pentru început)
Deschiderea oficială a circulației pe Podul suspendat peste Dunăre Brăila-Tulcea a fost programată pentru data de 6 iulie, însă au fost deja stabilite anumite restricții: pietonii și bicicliștii nu au voie să circule pe pod chiar dacă pe lângă cele două benzi de circulație pe fiecare sens de mers, podul este prevăzut și cu trotuare.
Conform proiectului inițial, structurile au câte 2,80 metri lățime și sunt destinate traficului pietonal și al bicicletelor.
„Aceste trotuare sunt exclusiv pentru mentenanța și întreținerea podului, nu vor fi trotuare cu circulație, deschise circulației pietonilor„, a spus , Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor. Așadar, din motive de siguranță, pietonii și bicicliștii să nu pot tranzita podul.
„Pietonii nu vor avea acces din motive de siguranță. Am vrea să se evite orice eveniment neplăcut. Din câte știu, este o decizie bătută în cuie”, a explicat Viorel Esanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor din partea constructorului.
“Am efectuat pe șantier și verificarea stadiului pregătirilor necesare pentru darea în trafic, precum și stadiului lucrărilor, inclusiv pe etapa a 2-a a drumurilor de legătură (restul drumului până la Jijila), iar în următoarele zile, continuă aceste ultime pregătiri și ne vom concentra împreună cu antreprenorul pe etapa a 2-a a drumurilor de legătură.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea se va da în trafic săptămâna viitoare, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, pe 06 iulie, la ora 13:00
În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relația parțială, cu descărcare în județul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila și primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede” a mai spus Scrioșteanu.
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19 km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,3 km şi va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
Cetateanu / secretar de stat I. Scriosteanu isi permite sa modifice proiectul aprobat privind executia podului peste Dunare …, considerand ca pietonii si biciclistii nu pot trece pr pod , desi s-au amenajat alei speciale pt. acestia ! Pe ce baza ?
CNAIR și constructorul au hotărât încă din 2022 că este periculos pentru pietoni și bicicliști pentru că înălțimea podului este destul de mare iar curenții de aer sun puternici. Cel puțin în primă fază, pietonii și bicicliștii nu vor putea tranzita podul