Click pentru a te abona

Dragoș Anastasiu: “Din proiectul de relansare economică a ţării la educaţie există doar partea de hard, nu şi de soft. Turismul este doar covid, anticovid, postcovid”

140 Shares

Preşedintele Camerei de Comerţ Româno-Germane, Dragoș Anastasiu a declarat în cadrul unei conferinţei online organizate de RoInvesta că fără investiţii mari în educaţie, nu vom avea şanse foarte mari pentru dezvoltarea economică, pentru atragerea și implementarea finanțărilor europene, pentru a schimba imaginea României care “este mai proastă decât realitatea şi aici vorbim din nou despre imaginea României şi cred că, dacă vă uitaţi în tot proiectul acela de relansare a României, nu veţi vedea nicio investiţie în imaginea României. Zero. Cred că acest lucru va trebui schimbat”(!)

“Se va vedea peste câţiva ani. Aici discutăm inclusiv de educaţie antreprenorială şi financiară. Dacă vă uitaţi la proiectul de relansare economică a ţării, veţi vedea că la educaţie veţi vedea doar partea de hard, nu şi de soft. Investim în şcoli, în aducerea wc-urilor în interior, în capabilităţi digitale, foarte frumos, dar când vorbim despre mindset-ul dascălilor şi al părinţilor, acolo nu este nimic. Deci trebuie să investim în primul rând în resursa umană, în educaţie, în antreprenoriat, în adminstraţia publică, părerea mea este că nu avem nicio şansă să absorbim nimic”, a arătat Anastasiu.

Mai exact, fără a avea oameni pregătiţi, România nu va şti cum să utilizeze banii europeni pe care îi are la dispoziţie, susţine şeful Camerei de Comerţ Româno-Germane.

“Ne vom îneca cu bani. Vom avea bani la dispoziţie şi, din lipsă de resursă umană, nu vom face investiţii. Eu sunt un optimist, dar când mă uit la 80 de miliarde de euro şi la 35 de miliarde de euro pe care trebuie să-i accesăm în doi ani, mă ia cu transpiraţie pe şira spinării, ca să fiu foarte sincer, pentru că eu cred că ne vom îneca în bani, nu vom şti ce să facem cu ei”, a adăugat el.

Şi în zona privată avem o problemă de abordare, consideră investitorul.

“Mai devreme era cineva foarte fericit că toate microîntreprinderile au absorbit bani de la IMM Invest. Nu vreau să spun cuvinte grele, dar cred că este 50% dintre microîntreprinderi sunt salarii prefăcute, adică sunt entităţi care îşi maschează un salariu. Foarte bine că au absorbit bani, important e că intră în economiei, dar care e capacitatea lor de a investi? Iar pentru firmele mai mari, mai dezvoltate, care au capacitate de proiecte, nu sunt bani”, a susţinut el.

Anastasiu a vorbit şi despre proiectele inutile finanţate din bani europeni, dar şi despre cele care mai mult distrug dar și despre faptul că din programul de relansare economică lipseşte cu desăvârşire sectorul turismului.

“Nu ştim dacă există vreo viziune, pentru că nu este expusă sub nicio formă. Acolo sunt zece măsuri covid, anticovid, postcovid şi aşa mai departe şi atâta tot”, a precizat el.

Potrivit acestuia, România are o mare problemă de imagine şi nici nu există vreo intenţie la nivel guvernamental pentru a îmbunătăţi ceva.

“Principala problemă este că, aşa varză cum suntem noi, imaginea noastră este mai proastă decât realitatea şi aici vorbim din nou despre imaginea României şi cred că, dacă vă uitaţi în tot proiectul acela de relansare a României, nu veţi vedea nicio investiţie în imaginea României. Zero. Cred că acest lucru va trebui schimbat”, a sugerat reprezentantul investitorilor germani.

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com