Click pentru a te abona

S-a deschis Trecerea Ro-Ro de la Isaccea (punctul internaţional de trecere a frontierei româno-ucrainiene pentru pasageri şi marfă în regim de bac între localităţile Isaccea (România) şi Orlovka (Ucraina). Vezi program și taxe

878 Shares

Ideia proiectului vine din „negura istoriei” adică de prin 1996 când, primarul orașului Isaccea de atunci, ing. Ilie Petre, îmreună cu Consiliul Județean făceau primele studii și simulări (pe hârtie).

Au urmat ani întregi de demersuri, diligențe și întâlniri la nivel înalt între autoritățile române și cele ukrainene. După o vizită a președintelui Băsescu din 2010 (care prevestea râzând că mai devreme de 2015 această trecere Ro-Ro de la Isaccea nu are nici o șansă să devină funcțională) prin 2014 au început să vină avizele de pe la ministere. Nu de la toate, însă.

Proiectele au fost întârziate, în principal, din cauza lipsei acordurilor dintre cele două state dar dorința îmființării acestui punct de trecere a Dunării la Isaccea, prin locul unde este cea mai mică distanță dintre cele două maluri, a rămas pentru că a constituit o oportunitate de dezvoltare regională pentru ambele state.

“Dacă facem un recurs la istorie vom vedea că pe aici au trecut trupele lui Darius pe un pod de vase, aici s-au semnat, tot pe un pod de vase, documente importante pentru lumea de la vremea aceea și, mai târziu, în perioada otomană, au existat chiar poduri de lemn cu un sistem complex de ridicare și coborâre pentru că în felul acesta era asigurat cu ușurința transportul înspre și dinspre Constantinopol. Așadar această trecere a Dunării prin acest loc a fost folosită cu mult-mult timp înaintea noastră nefiind vorba despre o chestiune sofisticată” a mai precizat ing. Ilie Petre, fost primar al orașului Isaccea timp 16 ani.

Timpul a trecut, lucrările au continuat, autoritățile publice locale și centrale au continuat diligențele și iată că momentul mult așteptat s-a petrecut pe 12 August 2020 cand au și trecut primele zece tiruri cu transport marfă de la Alum la ucraineni. Au mai fost transporturi din Turcia și Bulgaria.

“Sunt aici prezenți reprezentanți ai CNAIR, DSP, DSP, Poliția de Frontieră, lucrătorii noștri vamali. Deocamdată se face doar traficul de marfă datorită crizei de sănătate prin care trecem cu toții. După ce se vor stabiliza lucrurile va fi posibil și tranzitul de persoane, autorurisme, autocare ne-a asigurat Alexandru Bănuţ de la Vama Isaccea.

Proiectul „Amenajarea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainiene pentru pasageri şi marfă în regim de bac între localităţile Isaccea (România) şi Orlovka (Ucraina)”, în valoare de 6.890.000 lei din care valoarea finanţării europene a fost de 4.600.00 lei, a avut ca obiectiv dezvoltarea portului Isaccea prin amenajarea acestui punct de trecere a frontierei. Proiectul este finanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), Axa 2.

În cadrul proiectului s-au realizat lucrări de modernizare a portului, precum și construirea unei clădiri administrative, a unei clădiri pentru controlul vamal amănunţit al autovehicolelor care traversează vama, a unei clădiri pentru cazarea azilanţilor, 13 cabine de control, un padoc pentru câinii Poliției de Frontieră, a unui un spațiun comercial, precum și a unei clădiri pentru birourile comisionarilor vamali, etc.

Suprafaţa pe care e amenjat punctul de trecere de pe malul românesc este de 13,9 hectare.

Vorbim despre o vamă fluvială, la care traversarea Dunării este asigurată de nave de tipul „RO-RO”, care sunt dotate cu rampe hidraulice pentru ambarcarea și debarcarea autovehicolelor de mărfuri și autoturismelor.

Linia de traversare a Dunării cu nave „RO-RO” are o capacitate de transport de 1.000 de TIR-uri şi 250 de autoturisme pe zi.

Date despre trecerea Dunării cu bacul între Orlovka, regiunea Odesa, Ucraina, și Isaccea, judeţul Tulcea, România. Amintim că la data de 10 august 2020 a fost deschis traficul de marfă prin punctul de trecere a Dunării cu bacul între Orlovka, regiunea Odesa, Ucraina, și Isaccea, judeţul Tulcea, România.

Potrivit Centrului de Transport Strategic, trecerea Dunării este asigurată de un singur bac care circula din oră în oră, în intervalul orar 8.00 – 20.00.
Trecerea Dunării cu bacul este autorizată pentru programul de funcţionare non stop, având în vedere contextul determinat de pandemia COVID-19, acesta va funcționa în regim redus.
Sunt cunoscute și taxele de traversare cu bacul:

Pasager – 1 euro
Motocicletă și moped – 2 euro
Autovehicul – 15 euro
Microbuz – 25 euro
Camion – 35 euro
TIR transport marfă – 50 euro

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com