Click pentru a te abona

Povestea Podului suspendat peste Dunăre Tulcea – Brăila

494 Shares

Despre Podul peste Dunăre se vorbește de prin 1950 (!) Este un vis al Românilor și al României care a reapărut la ultima reformă administrativă, când au luat naștere județele iar subiectul a fost mereu pe masa discuțiilor dar niciodată nu s-au şi alocat bani pentru acest proiect. Povestea s-a repetat şi după 1989 când a reapărut printre promisiunile candidaților la conducerea județului Tulcea, dar finanțarea acestei investiții era greu de realizat.

Podul suspendat peste Dunăre Tulcea-Brăila este unul dintre proiectele care m-au determinat să plec din mediul de afaceri și să intru în administrația publică în calitate de președinte al Consiliului Județean Tulcea (ing.Horia Teodorescu) pentru că mi-am dorit să realizez acest vis al tulcenilor (și nu numai) pentru noi și pentru generațiile care vin după noi. A fost extraordinar de greu, de complicat dar, treptat, s-au adunat în jurul acestui proiect foarte mulți oameni care au avut curajul să creadă că ESTE POSIBIL.

În 2015, s-a reuşit adoptarea în Guvernul Ponta a Strategiei de Dezvoltare a Deltei Dunării, cu finanţare europeană nerambursabilă de circa 1 miliard de euro pre-alocată iar structura rutieră de legătură între Moldova şi Dobrogea, inclusiv proiectul Podului suspendat peste Dunăre Tulcea-Brăila a fost trecută în Master-Planul de Transport, deşi termenul de implementare era unul destul de îndepărtat.

Am reușit să aduc la Tulea specialiști, miniștri, premieri, comisii, istorici și experți în domeniu, oameni care au înțeles că acest pod este soluția pentru dezvoltarea economică a Dobrogei, a Moldovei și a României în întregul său. Au fost momente când treceam de la agonie la extaz în funcție de felul în care se derulau procedurile, știut fiind faptul că la noi nu sunt deloc simple (!) și că mulți dintre semenii noștri aflați pe tot soiul de funcții aleg, dintr-un motiv sau altul calea cea mai complicată.

La jumătatea lunii ianuarie 2018, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul de “Proiectare şi Execuţie a Podului Suspendat peste Dunăre Tulcea- Brăila” cu Asocierea “ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEM CO., L.T.D”, iar Licitaţia lansată în SEAP în primăvara lui 2017 s-a finalizat cu atribuirea contractului.

Până la finalul anului 2018, s-au încheiat contractele pentru descărcarea arheologică pe ambele maluri ale Dunării, s-au ințiat licitațiile pentru relocarea şi protejarea infrastructurii de utilităţi publice (electricitate, telecomunicaţii şi apă-canal) de pe traseul proiectului, s-au alocat banii pentru exproprieri.

În data de 19 decembrie 2018, Ministerul Transporturilor a emis şi autorizaţia de începere a lucrărilor de construire la infrastructura podului suspendat peste Dunăre și a urmat un an 2019 plin cu o activitate în ritm susținut, cu un volum imens de muncă. Am fost mereu prezent pe șantier pentru că era extraordinar ce se întâmpla acolo. Fantastic. Am văzut cum prinde contur unul dintre visele tulcenilor, a generațiilor care au visat acest Pod peste Dunăre.

Podul suspendat peste Dunăre Tulcea-Brăila, va fi cel mai lung din România şi al treilea din Europa după lungimea segmentului central. Golden Gate, aşa cum este deja numit podul, este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră după 1989 pentru România.

Lungimea totală a Proiectului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila — Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan — Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puțin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială.

De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având de câte 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranti verticali de legătura între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Mulțumesc în numele nostru și al generațiilor viitoare, tuturor celor care se implică și sprijină finalizarea acestui proiect până-n toamna anului 2022 când, după cum ne asigură constructorul, mașinile vor circula deja pe pod. Spre sfârșitul acestui an, conform asugurărilor date de constructor, pilonii de 200 de metri se vor profila pe cerul albastru iar spectacolul acestor lucrări complexe va fi unul de-a dreptul fantastic.

Teodorescu Horia, Președinte al Consiliului Județean Tulcea

Oameni buni, Oamenii și Faptele fac Diferența!

Comandat de PSD Tulcea, executat de APDR Dobrogeacult, CMFC 21200019

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com