Click pentru a te abona

Important! 10 măsuri financiar-fiscale de care firmele pot beneficia în semestrul II 2020

221 Shares
În primul și cel mai important rând angajatorii trebuie să-și cunoască foarte bine drepturile fiscale și evident, să ți folosească aceste drepturi:
1. Obligaţiile fiscale scadente începând cu 21 martie 2020 nu se consideră restante şi nu se calculează dobânzi şi penalităţi până la data de 25 octombrie 2020. Astfel, dacă firmele nu au avut resursele necesare achitării obligaţiilor scadente, mai pot face acest lucru până la termenul menţionat, fără ca această întârziere să atragă calcule de obligaţii accesorii.
2. Firmele care vor achita impozitul pe profit şi venitul microîntreprinderilor până la datele scadente aferente trimestrului 2 şi 3 (adică 25 iulie respectiv 25 octombrie 2020) vor putea beneficia de o bonificaţie de 10%.
3. Începand cu data de 6 iulie 2020, antreprenorii din Romania vor putea deţine mai multe firme în care sa fie asociaţi unici. Practic, la înmatricularea unei firme noi nu se va mai solicita declaraţia pe proprie răspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată , ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020.
4. Deasemenea, începând cu 6 iulie 2020, se elimină restricţia privind numărul de firme ce pot funcţiona la aceeaşi adresă. Înainte, numărul societăţilor ce funcţiona într-un imobil nu putea depăşi numărul de încăperi sau spaţii distincte obţinute prin partajare.
5. Referitor la declaraţia privind beneficiarii reali, după mai multe amânări ale termenului de depunere, în data de 06.07.2020 a fost publicată în Monitorul Oficial o lege mult aşteptată care elimină obligaţia depunerii declaraţiei de către firmele constituite doar din asociaţi persoane fizice, atunci când aceştia sunt singurii beneficiari reali. Mai mult, firmele care nu sunt exceptate de la această obligaţie, vor trebui sa depună declaraţia ulterior înmatriculării doar dacă intervine o modificare privind datele de 1 situaţiilor financiare, cum era până acum.
6. Începand cu 6 iulie 2020 nu se mai depune la înfiinţare avizul de la asociaţia de proprietari în cazul în care la sediul social nu se desfăşoară activitate. Administratorul va da o declaraţie pe propria răspundere în acest sens .
7. Plătitorii de impozit specific (cei din domeniul HoReCa) sunt scutiţi pentru o perioadă suplimentară de 90 zile, care se adaugă la perioada pentru care nu se calculează impozit specific datorită întreruperilor de activitate impuse de starea de urgenţă. Suplimentar, vor declara şi plăti impozitul specific aferent primului trimestru din 2020 până la data de 25 octombrie 2020.
8. Măsurile de executare silită prin poprire a creanţelor bugetare, cu excepţia executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanţelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătoreşti pronunţate în materie penală, nu încep sau se suspendă până la 25 octombrie 2020.
9. Referitor la TVA avem mai multe facilităţi precum : procedura de rambursare a TVA realizată cu efectuarea ulterioară a inspecţiei fiscale se extinde până la data de 25 octombrie 2020, scutirea de TVA cu drept de deducere pentru operaţiuni realizate cu măşti de protecţie şi ventilatoare medicale se aplică până la data de 1 octombrie 2020.
10. În privinţa relaţiilor de muncă, dacă pe perioada stării de urgenţă sau alertă, angajatorii au avut angajaţi în şomaj tehnic plătit de stat în procent de 75%, respectiv de către angajator, pot beneficia pe o durată de trei luni de un ajutor de la stat constând în decontarea unui procent de 41.5% din salariul de baza brut plafonat însă la 41,5% din salariul mediu brut adică 41,5% * 5.429 lei =2.253 lei. Condiţia pentru a putea beneficia de indemnizaţie este ca angajaţii să fi avut contractul suspendat minim 15 zile în perioada stării de urgenţă sau de alertă. Angajatorii vor trebui sa menţină raporturile de muncă cu aceştia până la 31 decembrie 2020.
Deputat Radu Anișoara
Comisia pentru buget, finanțe și bănci

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Îmi place

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com