Click pentru a te abona

Ambiguitatea măsurilor pentru operatorii economici afectați de criza coronavirus. Solicităm clarificări urgente

159 Shares

Suntem asaltați în această perioadă de criză fără precedent atât de informații referitoare la coronavirus cât și mult prea multe informații referitoare la documentele de care au nevoie firmele care se închid una după alta pentru a beneficia de măsurile menite să sprijine mediul de afaceri aflat aproape în situație de colaps. Drept pentru care ne-am adresat unui economist de profesie, deputat în Parlamentul României,Radu Anișoara, membru al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci

Mulțumesc. Da, din păcate criza economică ne-ar putea afecta mai mult chiar decât criza sanitară provocată de pandemia de coronavirus în condițiile în care situația este extrem de gravă, fără precedent. Dramatică.

Astăzi, sâmbătă, 21 Martie 2020, a fost publicată Ordonanța 29 în Monitorul Oficial și în felul acesta intră în vigoare o serie de măsuri care vizează susținerea mediului de afaceri în contextul crizei provocate de coronavirus. 

Ce prevede această Ordonanță?! Că nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a OUG și neachitate până la 30 de zile după încetarea stării de urgență, iar aceste obligații fiscale nu sunt considerate restante.

De asemenea, Ministerul Finanțelor precizează că se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită prin poprire a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală.

Este menționat faptul că aceste măsurile fiscale încetează în termen de 30 de zile de la încheierea stării de urgență.

Aș vrea să vă mai spun că toate companiile care au activitatea afectată de coronavirus vor putea cere certificate de stare de urgență de la Ministerul Economiei, iar o procedură de obținere a acestora care a fost discutată de Guvern, nu este clar până la acest moment (!) dacă și cum se vor oficializa procedurile care trebuie urmate. Este clar că vom avea nevoie de  Certificatul de stare de urgență, un document absolut necesar pentru a se putea amâna anumite plăți în perioada stării de urgență și vorbim despre anumite  facilități fiscale puse la dispoziție de autoritățile centrale sau locale (chirii, utilități), renegocierea anumitor contracte comerciale, justificări față de instituțiile bancare și de leasing și față de instituțiile publice, obținerea subvenționării indemnizațiilor de șomaj tehnic Guvernul comunică faptul că acest document se va putea obține online după ce agentul economic va urca pe o platformă a Ministerului Dezvoltării o serie de documente contabile și juridice.

Aici sunt foarte multe lucruri care bulversează operatorii economici conform mesajelor primite în aceste zile, începând cu platforma online care nu este operabilă sau nu avem noi prea multe informații în acest sens și continuând cu date suplimentare, clare, corecte, drept pentru care, personal voi solicita clarificări urgente pe această componentă care pare, la acest moment, doar teoretică” a precizat deputatul tulcean.

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Îmi place

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com