Conecteaza-te pe Twitter

Începe construcția Podului de peste Dunăre. În primăvara anului 2016.

Upgrade ora 13,00 :”Am avut săptămâna trecută discuții cu autoritățile locale din Galați și Brăila. Începem podul peste Dunăre — probabil testăm și varianta în care se face și trecere pe sub Dunăre în Galați. Probabil că se canibalizează, iar un punct de vedere economic va fi complicat de susținut, dar noi nu respingem ideea. Podul este licitat, câștigat și, în acest an, să zicem iarna viitoare, va fi dedicată studiilor de fezabilitate, proiect tehnic etc, astfel încât în primăvara viitoare va începe și această lucrare care tot începe de vreo 20 de ani”, a explicat Rus astăzi (20 martie) la Consiliul Nețional al PSD.

„Am dispus ca CNADNR, împreună cu autoritățile din Brăila și Galați, să găsească soluțiile optime de conectare a celor două orașe și a localităților din jur, inclusiv Tulcea, astfel încât să nu fie defavorizată una sau alta dintre localitățile deservite de acest pod, pe lângă faptul că acesta deservește centrul multimodal de acolo”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, s-a întâlnit  la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentanți ai autorităților locale din județele Tulcea, Galați și Brăila pentru a discuta despre proiectele prioritare de infrastructură rutieră ce urmează a fi implementate în zonă. Proiectul, deosebit de important pentru toată Regiunea de Sud- Est a României are o valoare de peste 246 de milioane de euro și vizează dezvoltarea economică a zonei. Podul a fost obiectiv de campanie pentru toți politicienii de după 1990 dar abia acum, după eforturi susținute de autoritățile județene și de o viziune clară din partea ministerului și a Comisiei Europene, ideea pare că prinde contur.

Pod-Macin-Braila

Construirea mult – discutatului pod ce urmează a fi ridicat peste Dunăre, proiect inclus în Master Planul General de Transport (MPGT), va începe în primăvara anului viitor . Pentru Proiectul Podului, în valoare estimată la peste 246 de milioane de euro, ce urmează să fie implementat în perioada de programare 2014-2020,  începe licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate, apoi,  licitația pentru executarea lucrărilor.

Podul de peste Dunăre, așa cum a fost el testat în modelul național de transport ce stă la baza MPGT, urmărește fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galați, Brăila și Tulcea, având asigurate conexiunile la rețelele de transport existente, precum și la viitorul drum expres, cuprins în Master Planul General de Transport, ce leagă orașele Galați și Tulcea, de județul Constanța.

Proiectul tunelului pe sub Dunăre, propus de autoritățile locale din Galați, ca soluție la problemele de trafic auto din zonă, urmează să fie testat în MPGT pentru a analiza sustenabilitatea economică a acestuia. În funcție de rezultatele testării prin modelul național de transport, proiectul tunelului pe sub Dunăre ar putea fi inclus la finanțare pe fonduri europene în cadrul MPGT sau inițiată procedura de către autoritățile locale pentru implementarea proiectului prin concesiune.

În privința proiectului podului peste Dunăre de la Brăila, CNADNR va anunța în perioada imediat următoare câștigătorul licitației pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru construcția podului. În etapa următoare, CNADNR va derula procedura legală pentru încheierea contractului de execuție a lucrărilor.

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Distribuie articolul

2 Raspunsuri la Începe construcția Podului de peste Dunăre. În primăvara anului 2016.

  1. JOSAN NICU 25 martie 2015 at 1:06

    DOAMNE AJUTA DOBROGEA VA AVEA 3 PODURI PESTE DUNARE UNUL LA CERNAVODA RUTIER SI FERTOVIAR. UNUL LA VADUL VAII LINGA HASRSOVA DAR MAI APROAPE DE GIURGENI IALOMITA SCUZE SUNT DOBROGEAN NU MUNTEAN. SI UNUL INTRE MODDOVA SAU MUNTENIA DEPINE SPRE DOBROGEA SI ANUME IC BRATEANU SAU MACIN SCUZE SUNT DOBROGEAN DAR NU MA INTEREASEAZA DACA ESTE POD SAU TUNEL DACA ESTE TULEL ATUNCI NAVELE MARITIME VOR AJUNGE PINA LA BRAILA DACA ESTE POD ATUNCI BRAILA NU VA MAI FI PORT MARITIM DEOARECE UN POD LA BRAILA SAU GALATI VA TREBUI SA FIE MULT MAI INALT SI VOR FI COSTURI MARIPENTRU CONSTRUIREA UNEI ARCADE DEASUPRA SENALULUI NAVIGABIL

    Răspunde
  2. iulian 27 martie 2015 at 20:15

    Minciuni

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.