Click pentru a te abona

Cea mai mare navă de cercetare din lume a fost construită la Tulcea. Un oraș științific plutitor, navă de croazieră la Polul Nord

141.8K Shares

*Imensul laborator de cercetare a plecat din Tulcea către Norvegia

* REV va fi ca un portavion științific, plin de tot felul de ”arme” de studiu și „piloți”: vehicule submarine autonome, submarine operate de la distanță, drone de suprafață ori subacvatice, submarine cu echipaj etc. Va fi un oraș științific, cu aproape toate componentele care ne trebuie pentru astfel de studii multidisciplinare, o știință holistică a oceanului.

Nava, cu o lungime de 183 de metri lungime, 18 metri lățime și propulsie hibridă: electrică dar şi pe gaz natural lichefiat, este cel mai puţin poluantă navă de exploare dintre toate cele care au fost construite în ultimul secol a fost construită la Șantierul Naval „Vard“ din Tulcea, parte a Grupului „Fincantieri“.

Nava poate atinge o viteză de 15 noduri, adică de 15 mile marine pe oră și îndeplinește și standardul de a avea „clasă de gheață“, ceea ce înseamnă că are bordajul și instalațiile necesare pentru a fi utilizată și ca spărgător de gheață. Nava va putea găzdui, în condiții de lux (comparativ cu alte nave științifice), 60 de oameni de știință și un echipaj de 30 de marinari.

„REV va fi ca un portavion științific, dotat cu tot felul de arme de studiu: vehicule submarine autonome, submarine operate de la distanță, drone de suprafață ori subacvatice, submarine cu echipaj etc. Va fi un oraș științific, cu aproape toate componentele care ne trebuie pentru astfel de studii multidisciplinare, o știință holistică a oceanului.

Prima călătorie va fi, cel mai probabil, către zona arctică, dar vom lucra apoi pe tot globul – întreg oceanul va fi „terenul nostru de joacă” – căci este dotat cu tehnologii care ne permit să facem asta. În primul rând, vom rezista mult timp în misiuni. Putem rămâne pe mare timp de 114 zile și putem înconjura globul cu un singur rezervor de combustibil. Asta înseamnă că vom putea ajunge în zone unde alte nave de cercetări marine pur și simplu nu pot ajunge ori nu-și permit din cauza costurilor.

Tehnologic, vom avea tot ce ne trebuie pentru studii oceanice multidisciplinare. Vom putea face cercetări de biologie marină, oceanografie fizică, putem lucra pe fundul oceanului ori în coloana de apă. Nava este dotată și cu un vehicul operat de la distanță, un robot care poate lucra până la adâncimi de 6.000 de metri. Și, foarte important, vom putea cartografia oceanul până la o adâncime de 8.000 de metri, folosind sisteme performante de sonar, așa-numitele multibeam mapping”,

a explicat Alex Rogers, celebrul biolog britanic, profesor la Oxford și noul director științific al Fundației REV Ocean, fundația finanțată de Kjell Inge Røkke, un miliardar norvegian captivat de ocean  cea care va folosi această navă.

Urmăriţi Ştirile Dobrogeanews şi pe Google News

141.8K Shares
5 1 vot
Rating
Subscrie
Notifică-mă la

1 Comentariu
Vechi
Noi Cele mai votate
Feedback-uri
Vezi toate comentariile

anuntati si pe petre roman , marle profesor necunoscator ca noi astia din romania putem face ce nu fac altii –

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com