Click pentru a te abona

0800 460 001: Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională gratuită dedicată seniorilor, operată de Fundația Regală Margareta a României

1.4K Shares

În 2022, Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională gratuită dedicată seniorilor, operată de Fundația Regală Margareta a României, a înregistrat 13.001 de convorbiri telefonice cu 2.485 de seniori care au beneficiat de informare, consiliere, îndrumare, sprijin material sau emoțional. Din totalul apelanților, 50% provin din mediul rural și din orașe mici, 32% au între 70 și 80 de ani, iar 59% au declarat că locuiesc singuri.

Telefonul Vârstnicului

Populația României în continuă îmbătrânire – cifre îngrijorătoare!

Populația României numără 3,72 milioane de vârstnici (65+), reprezentând 19,2% din populație, potrivit datelor provizorii ale recensământului realizat în România, runda 2021.

România se confruntă cu o îmbătrânire rapidă a populației. Se preconizează că, până în anul 2050, persoanele vârstnice vor reprezenta aproape o treime din populația României (27,7%), iar ponderea persoanelor în vârstă de peste 80 de ani va crește de la nivelul actual de 4,8% la 8,5%, potrivit analizei recente realizate de către Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. Acest lucru se întâmplă în contextul soldului negativ al migrației externe, al ratelor scăzute de natalitate și al creșterii speranței de viață.

Înființat în urmă cu 7 ani, ca răspuns la problema îmbătrânirii populației, serviciul social Telefonul Vârstnicului cartografiază nevoile cu care se confruntă seniorii României pe baza solicitărilor exprimate de cei peste 15.000 de apelanți unici, beneficiari ai programului, proveniți din toate colțurile țării. Apăsați de griji, temeri, lipsuri materiale, sănătate precară, singurătate, marginalizare, seniorii sună la numărul gratuit 0800 460 001 pentru a găsiascultare, consolare, îndrumare, consiliere socială, consiliere psihologică, dar și ajutor practic și material.

În anul 2022, la Telefonul Vârstnicului a răspuns cu suflet o echipă formată din 4 asistenți sociali full-time, 15 voluntari implicați în reapelare săptămânală și 5 voluntari psihologi, pentru a oferi soluții la problemele existențiale ale vârstei a treia.

Urmăriţi Ştirile Dobrogeanews şi pe Google News     

Pe primul loc în topul motivelor de apelare a liniei telefonice este obținerea de informații practice, utile și de încredere, care nu sunt accesibile tuturor seniorilor. Incapacitatea seniorilor de a se informa prin mijloace moderne, de a se adapta la societatea comunicațională tot mai avansată din punct de vedere tehnologic, dar și fenomenele sociale de izolare, marginalizare și discriminare ale vârstnicilor, precum și migrația familiilor tinere din ultimii ani, sunt o cauză principală. 1.047 de seniori au solicitat informații și contacte relevante pentru situațiile particulare, oferite de echipa specializată de asistenți sociali a liniei telefonic, care operează cu o bază de date ce conține peste 450 de instituții de stat sau private cu servicii specifice pentru seniori. În acest context, Telefonul Vârstnicului a constituit pentru seniori o sursă de informații actualizate, obținute facil și gratuit.

În 2022, nevoia de îngrijire și sprijin practic la domiciliu a revenit pe locul 2 în topul apelurilor. Pentru 695 dintre apelanți, Telefonul Vârstnicului a furnizat informații despre serviciile funcționale, referințe despre cămine pentru vârstnici și proceduri de instituționalizare și resursele disponibile în comunitate, precum și recomandări privind instituții care oferă îngrijiri medicale specializate la domiciliu. În condițiile unei finanțări publice insuficiente și a unui număr redus de servicii acreditate, inegal distribuite între mediul rural și urban, accesul persoanelor vârstnice la servicii sociale și medicale este încă deficitar.

Pe locul trei în topul apelurilor vârstnicilor au fost solicitările de sprijin financiar și material. Aproximativ 613.000 de pensionari în vârstă aveau la finele anului trecut o pensie sub 1.111 de lei, ceea ce înseamnăun venit sub valoarea nivelului minim de trai decent, conformdatelor Casei Naționale de Pensii Publice.

130 dintre seniorii care au sunat pentru prima dată la Telefonul Vârstnicului în 2022 au fost în căutarea unui sprijin emoțional, confruntându-se cu singurătatea, provocări sociale actuale sau personale.Apelanții au fost îndrumați către ONG-uri cu servicii specializate din comunitatea lor. Un număr de 275 de seniori au beneficiat de consiliere psihologică și sprijin emoțional prin apelare săptămânală, din partea asistenților sociali, voluntarilor și psihologilor din echipa Fundației.

La Telefonul Vârstnicului seniorii primesc informații punctuale, practice și actualizate și găsesc soluții la problemele diverse cu care se confruntă. Apelurile se pot face la 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00.

1.4K Shares
0 0 voturi
Rating
Subscrie
Notifică-mă la

0 Comentarii
Feedback-uri
Vezi toate comentariile

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com