Conecteaza-te pe Twitter

Turcii au construit un pod peste Marea Marmara în doar trei ani. Al patrulea din lume ca mărime

*construit în 3 (trei) ani, acest pod peste Marea Marmara, unul dintre cele mai mari poduri suspendate din lume constituie tronsonul principal al proiectului autorutier Gebze-Osmangazi-Izmir ce va scurta durata călătoriei dintre mai multe districte din regiunea vestică a Turciei.

pod5

Președintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan a inaugurat , joi, 30 iunie a.c. podul autorutier de peste golful Izmit, peste Marea Marmara, în nord-vestul țării, cel mai mare șantier lansat vreodată în Turcia, ale cărui lucrări au demarat în urmă cu trei ani, informează AFP.

pod1

Botezat Osman Gazi, după numele sultanului Osman I, cel care a dat numele dinastiei otomane în secolul al XIV-lea, acest pod peste Marea Marmara, al patrulea cel mai mare pod suspendat din lume, constituie tronsonul principal al proiectului autorutier Gebze-Orhangazi-Izmit, lung de 433 km. cu o lungime de 1.550 metri pentru tablierul principal și o lungime totală este de 2.682 de metri. Pentru construcţia sa sunt necesare 85.000 de tone de oţel şi 135.000 de metri cubi de beton. Inălţimea picioarelor podului este de 252 de metri.,

‘Ar fi trebuit ca el să fie construit în urmă cu 50 de ani, dar în cele din urmă l-am făcut’, a spus președintele Erdogan la ceremonia de inaugurare.

pod2

Această autostradă scurtează durata călătoriei între mai multe orașe și districte în regiunea vestică industrializată a Turciei.

Suma totală a investițiilor pentru proiect este de 9 miliarde de dolari și se înscrie în cadrul megaproiectelor dedicate de președintele  Erdogan  celebrării centenarului Republicii Turcia din anul 2023.

Presa turcă a relata anul trecut cum un inginer japonez care lucra pe șantier s-a sinucis pentru că se simțea responsabil de ruperea unui cablu, fapt ce demonstrează responsabilitatea cu care s-a tratat această mega- investiție.

ONG- urile de mediu dar și mare parte a partidelor din opoziție din Turcia, critică imensele proiecte ale lui Erdogan. Drept exemplu stă chiar cel de-al treilea aeroport internațional — care „iese din pământ în nord-vestul orașului decimând pădurile din jur”, dar care va avea capacitatea de a primi peste 159 de milioane de pasageri anual. Proiectul ar urma să fie finalizat în anul 2017.

Turcia intenţionează deasemenea, să înceapă și construcţia unui nou canal de transport maritim cu o lungime de 45 de kilometri, care va lega Marea Neagră şi Marea Marmara, cu scopul de a decongestiona traficul în strâmtoarea Bosfor, conform BBC.

Canalul ‘Istanbul’, care a fost proiectat personal de prim-ministrul Recep Tayyip Erdogan, va fi construit la nord-vest de Bosfor şi va trece paralel cu acesta, după cum a relatat Reuters, citând o sursă din cadrul executivului de la Ankara. Potrivit lui Erdogan, proiectul de construcţie a canalului ‘Istanbul’ urmăreşte obiective multiple:  un proiect energetic, de transport, de dezvoltare urbană, cercetare, proiectare, precum şi de ocupare a forţei de muncă şi de protecţie a mediului pentru că el va permite protejarea mediului în zona Istanbulului, a resurselor de apă, florei şi faunei din regiune, conform studiilor.

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.