Conecteaza-te pe Twitter

Podul peste Dunăre Tulcea Brăila: CNAIR se pierde-n proceduri birocratice și nu finalizează licitații importante

527 Shares

*Constructorul (Astaldi) lucrează în ritm susținut la incintele celor doi piloni ai Podului suspendat peste Dunăre care vor avea 192 metri înălțime, precum și la blocurile de ancoraj de pe ambele maluri (Brăila-Jijila, Tulcea) monitorizat continuu de cele două unități administrative județene, Tulcea și Brăila . „Din păcate, problemele birocratice sunt departe de a fi rezolvate spun cei de la Asociația Pro Infrastructură Dacă nu se încheie în timp util problemele birocratice, în câțiva ani riscăm să avem un nou muzeu de infrastructură rutieră: un pod peste Dunăre de sute de milioane de euro nelegat de șoselele din jur”(!)

„Deși contractul a fost semnat în 15.01.2018, nici până astăzi  Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a reușit să finalizeze licitațiile pentru relocarea utilităților, realizarea documentațiilor cadastrale necesare exproprierii terenurilor, verificarea proiectului tehnic și supervizarea execuției podului.

Au fost deja anulate două licitații aferente relocării rețelelor electrice, două la mutarea rețelelor de gaze și încă una pentru verificarea proiectului tehnic (deja aprobat, pe baza căruia se lucrează în teren).

Toate aceste proceduri blocate sau anulate fac imposibilă emiterea autorizațiilor de construire și continuarea lucrărilor pe cei 22 de km de drumuri care vor conecta podul propriu-zis de infrastructura existentă în zona Brăila, respectiv pe malul estic (Jijila spre Tulcea și Smârdan în direcția Constanța).

Dacă nu se încheie în timp util problemele birocratice, în câțiva ani riscăm să avem un nou muzeu de infrastructură rutieră: un pod peste Dunăre de sute de milioane de euro nelegat de șoselele din jur”.

Reamintim faptul că la ultima întâlnire tehnică de la Tulcea, în vreme ce era director general al CNAIR celebrul Narcis Neaga, cel care câștiga un salariu „decent” în fiecare lună echivalent cu împrumutul la bancă a multor muritori de rând, onor CNAIR-ul ne-a declarat că nu sunt probleme cu retrocedările, că toate sunt rezolvate dar că oamenii nu se prezintă pentru că nu au actele în regulă. Nicio vorbă despre alte aspecte de ordin birocratic care ar fi îngreunat lucrările la acest obiectiv de investiții de mare anvergură.

Ne alăturăm Asociației Pro Infrastructură și cerem noului Director General CNAIR Sorin Scarlat să demonstreze mai multă responsabilitate decât predecesorii săi și să demită toate persoanele vinovate de „performanțele” în licitațiile amintite mai sus și să pună în locul lor profesioniști competenți cu chef de muncă. Direct proporțional cu lefurile barosane primite. Nu luați în derizoriu munca, banii investiți și speranțele atâtor oameni și rezolvați problemele birocratice cu celeritate și competență (!)Timpul și birocrația tot mai încâlcită, mai haotică și mai greu de suportat sunt principalii dușmani ai investițiilor în România.

 Cu o lungime totală de 1.975 de metri şi deschiderea principală de 1.120 de metri, podul reprezintă o construcţie de importanţă strategică pentru România fiind cotat al doilea de acest fel în Europa. Valoarea totală a  proiectului este de 2.588.859,095 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională de 1.634.591.038,58 lei, 25% contribuția proprie– 544.863.679,51 lei, restul de 409.404.377,20 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.