Conecteaza-te pe Twitter

Deputatul Simion Lucian s-a adresat Curții Constituționale pentru a clarifica legislația care afectează potențiale proiecte cu finanțare europeană

Ca urmare a faptului că există  obiective cu finanțare asigurată de ITI Delta Dunării sau de alte Prografe de Finanțare, dar care nu se pot realiza pentru că interpretarea unor decizii, a unor documente legislative, conduc la blocaje la nivelul instituțiilor administrativ-teritoriale, deputatul tulcean Simion Lucian a apelat la înțelepciunea Curții Constituționale a României (CCR) căreia i-a adresat câteva întrebări menite să lămurească o problematică extrem de complicată:

“Am adresat ieri, 2 mai a.c., Curții Constituționale, câteva întrebări care vizează interpretarea unor dispoziții din Decizia CCR nr.1/2014. Pentru că, de la publicarea acestei decizii s-a instalat un blocaj la nivelul instituțiilor administrativ-teritoriale pentru realizarea unor obiective de investiții. Această Decizie este interpretată în mod diferit de către juriștii din instituțiile de stat, fapt care pune în imposibilitate aplicarea de facto a unor acte normative privind realizarea unor obiective.

Din motivarea Curții rezultă  faptul că transferul de competențe de la ministere către consiliile județene/locale nu este neconstituțională (pnct.156-158). Deasemenea, din paragrafele 187, 188, 189, rezultă că dreptul de administrare poate fi constituit în favoarea unei instituții publice sau a unei regii autonome în anumite condiții stabilite în mod clar, fără echivoc prin actul de constituire al dreptului iar dispozițiile legislative infracționale referitoare la dreptul de administrare nu au fost declarate neconstituționle. In aceste condiții există un punct, 195, care, deși se referă la o situație particulară este aplicat în toate cauzele de acest tip, fapt care creează mari dificultăți în realizarea unor obiective.

Eu am prezentat în expunerea care a precedat întrebările pentru CCR, situații concrete privind  transferul  dreptului de administrare a unor suprafețe de teren din județul Tulcea în vederea realizării unor obiective cu finanțare europeană de interes general.

Menționez faptul că există multe situații similare în țară iar aceste opreliști generează o serie de  efecte negative și face imposibilă realizarea unor investiții importante cu fonduri europene care se vor pierde în mod explicit.

Ținând cont de toate aceste aspecte am adresat CCR trei întrebări.

*O lege similară cu Legea 363/2013, ar fi neconstituțională?

*Există cazuri în care statul să păstreze dreptul de proprietate publică și să confere administrarea unei autorități a administrației publice locale? Dacă da, în ce condiții se poate face acest lucru?

*Având în vedere problemele create de interpretarea Deciziei CCR nr.1/2014, care sunt posibilitățile legale de revizuire a acesteia?” ne-a declarant deputatul social democrat Simion Lucian, precizând că așteaptă un răspuns ferm, menit să resolve toate aceste probleme care blochează proiecte și, implicit banii europeni pentru finanțarea lor.

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Distribuie articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.