Conecteaza-te pe Twitter

Noul Cod administrativ al României vizează modernizarea și eficientizarea activității corpului funcționarilor publici

Legea privitoare la Codul Administrativ a primit luni, 9 iunie a.c., 175 de voturi „pentru”, 33 de voturi „împotrivă”, iar 15 deputați s-au abținut.

“Vorbim de peste 800 (opt sute) de articole care modifică pentru prima dată în mod concret, structural, aș spune, actele normative care reglementează activitatea administrației publice locale și centrale pentru modernizarea, eficientizarea, armonizarea felului în care se lucrează la noi cu modul în care lucrează corpul funcționarilor publici în Uniunea Europeană” ne-a declarat deputatul social democrat Mirela Furtună.

“Este un proiect la care s-a lucrat foarte mult, cu responsabilitate și profesionalism și, vă reamintesc faptul că iniţial, proiectul privind Codul administrativ al României a fost la vot final în şedinţa Camerei Deputaţilor din 27 iunie, după care a fost retrimis la comisie, pentru raport suplimentar. Ulterior, comisia a operat o serie de corelări legislative privind incompatibilităţile şi conflictul de interese, pentru a nu exista duble reglementări. O serie dintre cele mai importante reglementări ar fi cele care vizează administrația publică centrală și locală și voi puncta pentru cei interesați câteva noutăți:

*Funcția publică

-Avizarea organigramei de către ANFP doar în cazul în care se modifică numărul de angajați și funcțiile de conducere

-Majorarea vechimii pentru funcțiile de conducere

-Obligația doar de a informa ANFP pentru examene și solicitare de reprezentanți la cerere

-Evaluarea și testarea funcționarilor publici este clarificată

-Examenul național cu 2 etape doar pentru administrația publică centrală

*Dreptul de proprietate publică și privată a UAT-ului

-Procedura de atestare este simplificată –se va face prin hotărâre a Consiliului local și aviz al MDRAP (este astfel eliminată vechea procedură, prin HG)

-Procedura cadru privind licitația publică pentru închirierea bunurilor

-Reglementări privind proprietatea publică sau privată și pentru vânzare

-Darea în administrare este detaliată – conținut, drepturi și obligații

-Reglementari clare privind concesiunea / închirierea / darea in folosință gratuită

*Administrația publică centrală

-Conflictul de interese – s-a uniformizat cu administrația publică locală (a crescut de la gradul I la gradul II)

-Secretarul General al Guvernului este membru al Guvernului, urmând să fie votat de către Parlament o dată cu Guvernul (aceasta nu exclude ca acesta să fie chiar înalt funcționar public)

-Prefectul – are funcție de demnitar, s-a reînființat funcția de Secretar General al Prefectului, care este înalt funcționar public)

-Deconcentratele  – directorii generali vor deveni manageri (funcție asimilată demnitarilor),  a căror principală atribuție va fi implementarea Programului de Guvernare.

Vom acorda reglementărilor ce vizează administrația publică locală un spațiu mai mare pentru a explica pe larg toate noutățile ca survin în organizarea și desfășurarea activității în această zonă extrem de importantă” a spus deputatul Mirela Furtună.

CONFIDENȚIALITATEA DATELOR DVS. Dobrogeanews păstrează datele dvs. personale în baza sa de date de comunicare. În absența unui consimțământ specific din partea dvs., Dobrogeanews nu vă poate trimite știri electronice. Dacă doriți să primiți astfel de știri, puteți solicita acest lucru în mod direct introducând adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă. ÎN FELUL ACESTA VĂ EXPRIMAȚI ACORDUL SA PRIMIȚI ȘTIRI ELECTRONICE DE LA DOBROGEANEWS

Distribuie articolul

Google1YahooMyspace

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *