Conecteaza-te pe Twitter

S-a semnat contractul pentru construirea podului Brăila – Măcin de către Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, în prezența Premierul Mihai Tudose cu Grupul ASTALDI

Premierul Mihai Tudose a anuntat luni, la o conferinta de presa sustinuta la Ministerul Transporturilor, inceperea proiectului pentru construirea unui pod peste Dunăre, Braila – Măcin. Tudose a declarat scurt : „Obiectivul podului peste Dunăre, Brăila – Măcin e discutat din anii 80. Este un obiectiv major și s-a intrat in linie dreaptă. Podul este un element de siguranță națională, o să trăim într-o țară normală în care fluviul nu se mai traversează cu bacul. Vă garantez ca atâta timp cât mai suntem în picioare vom da tot sprijinul ca proiecte de acest gen să se desfășoare cu prioritate”.

pod-interior

Contractul s-a semnat cu Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. care va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului, Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului,  două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km. Valoarea Proiectului este de 434 de milioane de euro. 

„Am fost prezent astăzi la procedura de semnare a contractului cu italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI în vederea construirii podului Brăila – Măcin, de către Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, în prezența Premierul Mihai Tudose. Am convingerea că toți cei care și-au manifestat neîncrederea privind această investiție de-a lungul timpului, să se bucure asemenea nouă, tuturor. Aș spune că am început cu dreptul anul 2018” a postat Horia Teodorescu, președintele Consiliului Județean Tulcea pe pagina sa de facebook.

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 “Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

Informaţii suplimentare: 

Podul suspendat, va avea o lungime totală de  1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare.

Adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă :

Distribuie articolul

Google1YahooMyspace

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *