Conecteaza-te pe Twitter

Noua paradigmă fiscală pe înțelesul tuturor. Cote și modațități de plată a impozitelor, relația angajator-angajat. Interviu cu deputatul PSD Radu Anișoara

any2Seria de modificări fiscale care au intrat în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2018 sunt multe, sunt complexe, dret pentru care am solicitat informații suplimentare unui parlamentar tulcean de profesie economist, respectiv, deputatului Radu Anișoara.

DNews: Impozitul pe venitul microîntrepreinderilor, reorganizarea sistemului de plat[ a contribuțiilor sociale, respectiv, trecerea acestor contribuții  de la angajator la angajat, impozitul pe venitul persoanelor fizice autorizate (PFA), majorarea salariului minim brut pe economie și sistemul plății defalcate a TVA-ului sunt câteva dintre cele mai importante modificări fiscale  pentru care, mulți dintre concetățenii noștri au nevoie de elemente de detaliu…

Dep. Radu Anișoara: Este adevărat, am întâlnit mulți oameni din mediul de afaceri autohton sau din rândul angaților care s-au interesat, la sfârșitul anului 2017, respectiv, începutul acestui an, despre schimbările survenite .

DNews: Așadar, impozitul pe venit pentru firmele cu venituri de până la un milion de euro.

Dep. Radu Anișoara:  Începând cu data de 1 ianuarie 2018, pragul până la care o firmă poate aplica impozitarea pe veniturile microintreprinderilor a fost dublat, de la 500.000 de euro la 1 milion de euro, echivalentul a 4.659.700 lei, conform cursului de schimb de la 31 decembrie 2017. În fapt, firmele care se încadrează în categoria sus-menționată, nu vor mai plăti impozit pe profit de 16%, ci vor plăti impozitul aferent veniturilor microintreprinderilor, de 1%, dacă există salariați, 3%, dacă nu există salariați. Aș dori să precizez faptul că în categoria despre care vorbim întră acum și firmele care activează în domeniul bancar, al asigurărilor, al pieței de capital sau a jocurilor de noroc, evident, dacă se încadrează în cuantumul plafonului stabilit. Deasemenea, regimul de microîntreprindere a devenit obligatoriu începând cu acest an și pentru cei care obțin venituri din consultanță  ori management, dacă venitul lor anual se situează sub plafonul de un milion de euro.

DNews: Dacă ne referim la transferul contribuțiilor de la angajator la angajat, aici lucrurile nu par a fi pe deplin lămurite…

Dep. Radu Anișoara: Începând cu acest an (N.R. 2018) avem trei contribuții sociale de plătit, după cum urmează: contribuția pentru pensie (CAS), datorată de catre angajat sau de către persoana pentru care există obligația plății acestei contibuții, pentru condiții normale de muncă, în cotă de 25%,  cu mențiunea că angajatorul poate datora o cotă suplimentară în cazul în care sunt condiții deosebite de muncă (4%) sau condiții speciale de muncă (8%). Avem deasemenea, contribuția pentru sănătate (CASS), datorată de angajați sau de alte persoane fizice care au obligația  plății acestei contribuții , în cuantum de 10%.

DNews: Față de 5,5% cum era până acum…

Dep. Radu Anișoara:  În condițiile în care impozitul pe venit s-a redus de la 16% la 10%.

DNews: Care sunt obligațiile angajatorului privind asigurările sociale?

Dep. Radu Anișoara: Ele rămân aceleași dacă ne gândim la faptul că sunt doar transferate la angajat. Deasemenea, angajatorul va plăti contribuția asiguratorie pentru muncă, în cuantum de 2,25%, care înglobează în fapt, celelalte patru contribuții abrogate la sfârșitul anului 2017, și mă refer la contribuția pentru șomaj, contribuția pentru concedii medicale, contribuția pentru riscuri profesionale și contribuția pentru creanțe salariale. Aș mai sublinia faptul că începând cu acest an se aplică reducerea impozitului pe venit, de la 16% la 10%, pentru veniturile din activități independente (PFA, profesii liberale, drepturi de autor etc.), salarii și venituri asimilate salariilor, chirii, investiții, vânzarea de părți sociale și/sau acțiuni etc.), cu excepția veniturilor din dividende pentru care, în continuare, se va aplica cota de 5%.

DNews: Cu voia dumneavoastră ne vom opri aici și-i vom ruga pe cititorii noștri, pe toți cei interesați să vă adreseze întrebări prin intermediul redacției, întrebări care vor primi răspuns, explicații detaliate din partea dvoastră, cu mențiunea că vom reveni cu o a doua parte a interviului nostru unde se vor regăsi informații foarte importante despre raportarea Revisal, despre TVA, insolvență, contribuțiile sociale datorate de PFA-ri și altele.

Dep. Radu Anișoara Vă mulțumesc pentru faptul că-mi oferiți această oportunitate și aștept întrebările, opiniile, referiri la cazuri concrete din partea tuturor celor interesați.

 

17,485 total views, 16 views today

Adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă :

Distribuie articolul

Google1YahooMyspace

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>