Click pentru a te abona

Protestul deltaicilor împotriva Guvernatorului: ARBDD-ul nu s-a gândit să interzică vântul în Delta Dunării ! Scrisoare deschisă adresată premierului

0 Shares

*Oare din cauza puterii motoarelor Delta Dunarii este colmatata in proportie de 80 % din suprafata ?
Ce este mai important pentru flora si a fauna din Delta Dunarii : limitarea capacitatii motoarelor sau nivelul apelor si calitatea acestora ?
Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru a preveni acest lucru?

barci02

Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru a limita efectele eutrofizarii ?
Ce a facut ARBDD pentru a limita viteza apei cu mal la intrarea din Dunare pe canalele care alimenteaza cu apa intreaga suprafata a Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii ?

Oare din cauza puterii motoarelor s-au diminuat considerabil cantitatile de peste din Delta Dunarii ?

Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru SUPRAVIETUIREA pestilor din Delta Dunarii ?

barci

Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru asigurarea zonelor de reproducere naturala a pestilor din Delta Dunarii in conditiile in care acestea, datorita indiguirilor nu prea mai exista ?

Ce a facut ARBDD cu amenajarile piscicole care nu functioneaza si nu au functionat din 1990 pana in prezent? Le-a redat circuitului natural pentru a crea zone de reproducere ?

Cate repopulari au facut in ultimi ani in conditiile in care numarul pelicanilor si al cormoranilor au crescut de zece ori ajungand la: pelicani 20.000 de exemplare, cormorani circa 400.000 de exemplare ? Cum au asigurat echilibrul intre cresterea semnificativa a numarului de pasari si consumul procentual de peste ?

Domnului Mihai Tudose, Prim-ministru

ÎN ATENȚIA,

Domnului Viceprim-ministru Ion Marcel Ciolacu
Domnului Mihai Titus Dobre, Ministrul Turismului
Doamnului Horia Teodorescu, Presedintele Consiliului Judetean Tulcea
Domnului Lucian Furdui, Prefectul judetului Tulcea
Doamnului Malin-Matei Musetescu, Guvernator al Administratiei Rezervatiei Biosfera Delta Dunarii

Scrisoare protest,
Dorim sa va sesizam cateva aspecte importante cu efecte grave asupra locuitorilor si societatilor comerciale care isi desfasoara activitatea in Delta Dunarii , dar si asupra economiei judetului Tulcea , a fortei de munca din acest judet.

Propunerea lansata de ARBDD de a modifica de „urgenta” Hotărârea Guvernului nr. 538/2015 pentru aprobarea Regulilor privind accesul și circulația navelor și ambarcațiunilor pe canalele și lacurile interioare din perimetrul Rezervației Biosferei Delta Dunării nu are nici un suport temeinic, nu rezolva nici o problema reala a Deltei Dunarii, contrazice concluziile prezentate in Raportul Diagnostic Delta Dunarii 2030 de catre specialisti ai Bancii Mondiale angajati de Ministerul Dezvoltarii Regionale si impiedica implementarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Durabila a Deltei Dunarii aprobata prin Hotărârea Guvernului nr. 602/2016.

Limitarea capacitatii motoarelor pentru navele si ambarcatiunile folosite in Delta Dunarii va avea ca efect inchiderea activitatilor economice desfasurate in aceasta zona, va anula una din sursele de venit ale populatiei locale, populatie imbatranita si in scadere, va afecta grav economia judetului Tulcea.

Nu intelegem care sunt efectele pozitive ale acestor modificari, in contextul in care nu capacitatea motoarelor afecteaza flora si fauna Deltei, ci valurile create, iar acestea sunt influentate de catre viteza de deplasare, deplasamentul navei sau forta vantului. Valurile create de vant sunt mult mai mari decat cele provocate de orice tip nava sau ambarcatiune.
Si ARBDD-ul nu s-a gandit sa interzica vantul in Delta !

De ce este necesar modificarea acestui HG cand viteza de deplasare a navelor si ambarcatiunilor pe teritoriul ARBDD este reglementata ?

Aceste modificari sunt menite oare sa ascunda incapacitatea tehnica si operationala a Administratiei Rezervatiei care nu a fost capabila sa se organizeze pentru a putea pune in aplicare acest act normativ, pentru a-i identifica si sanctiona pe cei care incalca prevederile HG existent ?
Pe principiul de guvernare al ARBDD ar trebui sa se limiteze si capacitatea motoarelor la autoturisme, camioane sau autocare doar pentru ca reprezentantii institutiilor statului nu sunt in stare sa-i identifice si sa-i pedepseasca pe cei care incalca limitele de viteza, iar in acest caz avem peste 2000 de persoane care isi pierd viata anual pe soselele din Romania.Si nimeni nu a propus limitarea capacitatii motoarelor pentru a se limita viteza !

Oare din cauza puterii motoarelor Delta Dunarii este colmatata in proportie de 80 % din suprafata ?
Ce este mai important pentru flora si a fauna din Delta Dunarii : limitarea capacitatii motoarelor sau nivelul apelor si calitatea acestora ?
Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru a preveni acest lucru?

Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru a limita efectele eutrofizarii ?
An de an, plantele acvatice, care cresc vara in ape fara curentii cu adancimi mici, se depun pe solul malos, toamna . In fiecare an, strat peste strat, peste care vine malul adus de ape, fara nici o interventie din partea ARBDD, au dus la colmatarea accelerata a Deltei si la deteriorarea calitatii apei cu efecte nocive asupra florei, faunei si a productiei de peste din Delta .
Ce a facut ARBDD pentru a limita viteza apei cu mal la intrarea din Dunare pe canalele care alimenteaza cu apa intreaga suprafata a Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii ?

Oare din cauza puterii motoarelor s-au diminuat considerabil cantitatile de peste din Delta Dunarii ?

Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru SUPRAVIETUIREA pestilor din Delta Dunarii ?

Ce a facut ARBDD in cei 24 de ani de activitate pentru asigurarea zonelor de reproducere naturala a pestilor din Delta Dunarii in conditiile in care acestea, datorita indiguirilor nu prea mai exista ?

Ce a facut ARBDD cu amenajarile piscicole care nu functioneaza si nu au functionat din 1990 pana in prezent? Le-a redat circuitului natural pentru a crea zone de reproducere ?

Cate repopulari au facut in ultimi ani in conditiile in care numarul pelicanilor si al cormoranilor au crescut de zece ori ajungand la: pelicani 20.000 de exemplare, cormorani circa 400.000 de exemplare ? Cum au asigurat echilibrul intre cresterea semnificativa a numarului de pasari si consumul procentual de peste ?

Sigur, faptul ca s-a redus considerabil productia de peste din Delta, este nevoie sa se intervina asupra capacitatii motoarelor !

Cum afecteaza capacitatea motoarelor efectivele de pasari in conditiile in care numarul acestora a crescut de zece ori ?

ARBDD nu a facut nimic pentru a limita efectele eutrofizarii, nu a facut nimic pentru a limita efectele innamolirii Deltei, nu a facut nimic pentru a asigura circulatia apei intre bazinele hidrografice din RBDD, nu a facut nimic pentru a limita efectele negative ale proiectelor elaborate inainte de 1989 de transformare a Deltei in agricultura si care avea ca principal obiectiv colmatarea, desecarea, indiguirea si transformarea acestor suprafete in terenuri propice agriculturii, nu a facut nimic pentru flora, fauna si pestii din Delta Dunarii.
A ajutat in schimb la degradarea Deltei, s-a gandit si a ajutat constant la degradarea calitatii vietii populatiei din Delta Dunarii prin promovarea de acte normative rezultatul fiind ca in 24 de ani de existenta a ARBDD, aceasta populatie s-a redus de la 19000 de locuitori la mai bine de jumatate ajungand la aproximativ 8500 de locuitori, iar acum, prin aceasta propune nu se reuseste decat sa se stopeze intreaga activitate economica din Delta Dunarii fara a se gindi la compensatii financiare pentru cei afectati direct de aceasta propunere de act normativ..

Oare prin acest act normativ, ARBDD nu numai ca incearca sa ascunda ceea ce n-a facut pentru Delta , dar si incapacitatea de a depune proiecte serioase in conformitate cu Strategia de Dezvoltare Durabila a Deltei prin intermediul mecanismului financiar ITI- Delta Dunarii 2014-2020 in valoare de 1,3 miliarde de euro ?

HG 538/2015 a fost adoptat in urma unor consultari si dezbateri serioase cu toti factorii implicati, administratii publice locale, asociatii patronale, federatii de pescarii,asociatii de armatori, asociatii de mediu si parlamentari tulceni. Acel act normativ a rezolvat circulatia ambarcatiunilor si navelor pe teritoriul RBDD.

Problemele in Delta Dunarii sunt mult mai serioase decat capacitatea motoarelor, consideram ca Administratia nici nu le cunoaste, nici nu ar fi capabila sa le inteleaga atata timp cat angajatii sai isi desfasoara activitatea in afara Rezervatiei Biosferei si promoveaza astfel de acte legislative .

Mentionam ca nu era necesara promovarea unui asemenea act, nimeni nu a fost consultat sau informat de aceasta „solutie geniala” care va acutiza si nu rezolva problemele Deltei Dunarii.

Solicitam retragerea de urgenta a acestei propuneri de modificare a HG 538/2015, care poate inchide sau limita orice activitate economica din Delta Dunarii cu efecte grave asupra populatiei locale, printre care turismul si pescuitul in stransa legatura cu natura si care chiar prin prevederile ei pot pune chiar viata oamenilor in pericol si arata o lipsa de informare asupra realitatilor deltei un teritoriu mai mare ca al judetului Brasov.

Solicitam, de asemenea, reorganizarea Administratiei Rezervatiei Biosfera Delta Dunarii, prin desfiintarea si reinfiintarea ei in Delta Dunarii, in Rezervatie, zona pe care o administreaza, reorganizare pe baza principiului promovat de UNESCO „Omul si Biosfera” in care fiecare comunitate locala si mediul asociativ reprezentativ din zona sa faca parte din managementul acestei institutii. Impreuna sa puna in aplicare un plan urgent de rezolvare a problemelor reale cu care se confrunta atat populatia, cat si flora, fauna, pestii, biodiversitatea Deltei .

Președinte
Asociația Patronatului Turismului din Delta Dunării

Daniel ILUȘCĂ Presedinte
Asociatia Primariilor din Delta Dunarii

Valentin Sidorencu

Președinte
Federatia Organizatiilor Producatorilor de Peste din Delta Dunarii

Dan Verbina

Primaria Sulina Primaria Chilia

Radus Nicolae Ciupitu Georgeta

Primaria Crisan Primaria Mahmudia

Munteanu Ilie Serpescu Ion

Primaria Pardina Primaria Ceatalchioi

Pocora Dumitru Cernega Tudor

Primaria Maliuc Primaria Sfantu Gheorghe

Aurelian Sevastian Sidorencu Valentin

Primaria C.A. Rosetti Primaria Murighiol

Pindic Ghiocel Ivanov Filip

Presedinte
Asociatia Armatorilor din Delta Dunarii
Nicolaie Chichi

0 Shares
0 0 voturi
Rating
Subscrie
Notifică-mă la

2 Comentarii
Vechi
Noi Cele mai votate
Feedback-uri
Vezi toate comentariile

sustin demersul d-lui Ilusca….in plus ar fi de sugerat autoritatilor sa se urmareasca viteza de deplasare nu puterea motorului.Se poate face simplu si eficient prin respectarea legislatiei in vigoare unde se si mentioneaza ca si utilitate echipamentul GPS.ambarcatiunile sa fie echipate cu acest sistem si monitorizate permanent.cine merge cu viteza sa fie sanctionat

100 cai e prea mult. Ar trebui sub 100 de cai pe canalele mici.

Limita de viteza era si pana acum, dar ma intreb care e rostul ei daca nu sta nimeni cu radarul sa dea amenzi. Oricum nimeni nu o respecta.

Publicitate Dobrogeanews.ro

Datorită ofertei flexibile de promovare pe site-ul nostru, afacerea dumneavoastră va beneficia de o campanie de publicitate perfect adaptată cerinţelor specifice, pieţei ţintă şi bugetului de promovare disponibil.

Astfel, puteţi alege:

- formatul de reclamă potrivit;
- poziţionarea reclamei dumneavoastră: în site (toate
paginile sau numai anumite pagini);

Reduceri:

In funcţie de volumul de publicitate contractat, există mai multe niveluri de reduceri aplicabile.

Pentru detalii, nu ezitaţi să ne contactaţi folosind adresa de E-mail: redactia@dobrogeanews.ro
sau dobrogeanews@gmail.com