BREAKING NEWS: Începe licitația pentru proiectarea și execuția podului de peste Dunăre, Măcin – Brăila

*Documentația pentru proiectare și execuție sunt pe SEAP (Sistemul electronic de achiziţii publice)*o investiție de 500 milioane de euro finanțată prin ITI ((Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 — 2020, Axa Prioritara 2 ‘Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient’)

pod-interior

Lungimea totală a Proiectului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila — Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan — Macin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puțin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției depășește 2 miliarde de lei, fără TVA conform informațiilor date publicității de CNAIR.

Podul va fi suspendat și va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având de câte 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranti verticali de legătura între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

“Am crezut în realizarea acestui proiect, ne-am străduit să îndeplinim toate condițiile impuse de legislația europeană pentru finanțarea acestui pod care părea o himeră. Nu, nu a fost ușor dar dacă lucrurile se derulează în acest ritm pot spune că dezvoltarea Județului Tulcea este pe drumul cel bun. Doamne ajută”ne-a declarat Horia Teodorescu, Președintele Consiliului Județean Tulcea după publicarea documentației pe SEAP.

 

42,124 total views, 4 views today

Adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă :

Distribuie articolul

Google1YahooMyspace

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>