Conecteaza-te pe Twitter

Modernizarea aeroportului Delta Dunarii – Tulcea

Am realizat acest film de prezentare a lucrărilor care se desfășoară la Aeroportul Delta Dunării Tulcea într-un timp record pentru că, surpriză, chiar aceste lucrări de modernizare a suprafețelor de mișcare, extinderea pistei și a platformei de îmbarcare – debarcare s-au făcut într-un timp record. Am văzut oameni și utilaje lucrând zi și noapte pentru ca venirea iernii să nu afecteze finalizarea proiectului. La acest moment vă prezentăm o etapă intermediară din complexa și spectaculoasa desfășurare a lucrărilor la Aeroportul Delta Dunării care urmează să devină funcțional începând cu anul 2016. Un aeroport asemenea celor din multe orașe turistice din Europa. Vă mulțumesc tuturor acelora care apreciați munca lor și… a noastră.

Geta Negrișanu

137,992 total views, 1 views today

Adresa de e-mail la care vrei să primeşti ŞTIREA atunci când se întâmplă :

Distribuie articolul

Google1YahooMyspace

Un Raspuns la Modernizarea aeroportului Delta Dunarii – Tulcea

  1. Adrian Cosereanu 26 noiembrie 2015 at 13:25

    Nu pot decit sa apreciez munca ta, daruirea pe care o arati si mindria de afi tulceanca. Bravo! Felicitari si sper ca din ce in ce mai multi, in zona, sa fie alaturi de tine si sa gindeasca la fel ca tine. Am sa imi permit in baza prieteniei noastre, insa, sa fac citeva remarci, fara a dori sa fiu impotriva proiectului. Draga Geta ai sa vezi, in perspectiva, faptul ca un asemenea proiect este si va fi o mare povara pentru voi, cei din zona si chiar exista posibilitatea de a duce in jos si mai mult economia tulceana, deja subtire. In vest, in foarte multe orase se face aceasi greseala ca cea de la Tulcea, legat de infrastructura, dar exista teorii economice si calcule care arata o alta fata a unei investitii de acest fel. Japonezii, care au facut grseala asta care este in derulare la Tulcea, au, la Tokyo University un proiect in acest sens al unui profesor de notorietate, legat de criza parcursa de ei la finalul anilor 80 cind au crezut ca infrastructura este solutia iesirii din criza. Pe scurt, el arata, prin calcule laborioase, doua variante negindite de japonezi si multi vestici, punind o intrebare: “Poate infrastructura sa ridice, in perioada de criza, economia zonei, sau economia zonei, dezvoltata treptat, poate sa ridice proiecte de infrastructura eficiente si in sincronism cu venitul zonal realizat si necesitatile zonei? ” Aici, draga Geta, studiul arata o greseala enorma facuta de ei, aidoma tulcenilor. Niponii s-au trezit cu aeroporturi, poduri suspendate, sosele si altele, care nu au fost folosite la capacitatea necesara pentru a putea fi rambursate fondurile si pentru a putea fi platita intretinerea lor. Ce a urmat? Un dezastru de proportii si niste mutatii demografice devastatoare pentru economia multo zone. Deci, atentie mare la optimism. In urma citirii acestui raport, eu sint adeptul unei dezvoltari echilibrate economic, in care trebuiesc create surse de venit care sa acopere partial investitia si sa existe perspectiva dezvoltarii lor, pentru a acoperii investitia si cheltuielile de intretinere. Situatia actuala, atit din Tulcea cit si in unele zone din America, nu permite acest lucru, in mod izolat si in multe, foarte multe orase, infrastructura si dezvoltarea ei au dus la faliment. Tot japonezi, pentru informarea ta, au facut un calcul interesant si anume, au comparat o astfel de investitie, valoric, evident, cu realizarea unor camine de batrini sau “nursing homes”, pentru cei mai batrini si neputinciosi. In infrastructura, la un miliard de dolari bagat, au scos aproape tot un milirad, chiar ceva mai putin, iar o investitie similara in casele pentru ingrijirea batrinilor si azile de batrini, la 1 milirad de dolari putea linistit sa scoata, in calculul lor, peste 1,43 miliarde de dolari. Asta ca sa nu mai vorbim de alte potentiale investitii mici si dispersate in teritoriu, care aduceau de la sine banii si capacitatea investitionala pentru a prelua asemenea proiecte. Ceea ce se intimpla acum la Tulcea a dus la falimente majore ale oraselor americane si canadiene, dar si la un nivel al coruptiei de neimaginat, pentru ca aceste proiecte de infrastructura aduc o coruptie majora. Eu cred ca trebuia altfel inceput, dupa experienta mea si stidiul investitiilor in perioada de criza. Dar ma alatur entuziasmului tau si m-as bucura enorm sa vin la Tulcea cu avionul si sa vad aeroportul plin. Daca te referi la turism, aceasta ramura economica este una extrem de sensibila, poate cea mai sensibila din cadrul unui complex economic national. Cind dezvolti un astfel de proiect, pentru turismul zonal, esti din ce in ce mai mult la mina altora, care de cele mai multe ori iti pot intoarce economia si te pot santaja politic, pentru ca este ca si o investitie pe credit card, iar in turism, depinzi de companiile mari vestice de asigurari, de presa internationala, de sistemul bancar si multe altele care joaca de multe ori un rol politic….. Atentie mare la abordari, dragii mei, nu este chiar asa de simplu si trebuie bine gindit. Un alt exemplu al falimentului din cauza unei gindiri tulcene, este Montrealul…. Dar mai sint, multe, foarte multe….insa o pleiada de pungasi s-au imbogatit peste masura in timp scurt pe aceste proiecte. Cu drag si multumiri pentru articolul scris. Sint solutii mult mai viabile pentru economia tulceana, in opinia mea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>